Zorgmensen worden schaars. Met alle collega-zorgaanbieders zijn we op zoek naar dezelfde medewerkers. Onderscheidend zijn in werving en selectie begint met het prioriteren van de tijd, capaciteit en aandacht in de organisatie naar het vinden en binnenhalen van nieuwe collega’s. Werving en selectie is maatwerk per doelgroep en doen we vanuit het perspectief van de kandidaat. Het wervingsproces is onderscheidend, out of the box en gericht op het bespreken en concreet maken van wederzijdse verwachtingen zodat er een goede match is tussen kandidaat en Lievegoed.
Online en offline gaan we met gerichte communicatie en acties op zoek naar de juiste mensen. Lievegoed is een waardegedreven organisatie die strategische keuzes met lef maakt om mensen met een complexe zorgvraag een plek te bieden. Dat is aantrekkelijk voor potentiële kandidaten en willen we gebruiken in onze communicatie. We ondersteunen de werving met een arbeidsmarketing campagne op maat per doelgroep. Bijvoorbeeld door het delen van persoonlijke verhalen op social media.
Ook gaan we gericht op zoek naar vrijwilligers, zij-instromers en stagiaires. Zij zijn een verrijking en onmisbaar in onze zorg. Door hun inzet krijgen cliënten meer individuele aandacht en kunnen ze soms iets doen wat anders niet mogelijk is.
Bekijk hier onze nieuwe Werken bij Lievegoed site